Een dilemma voor de klant
Niet elke klant is even blij met de ‘snelheid boven alles’-benadering. Lesky erkent dat er soms klachten zijn over boodschappen die het zwaar te verduren krijgen onder de snelle handen van de medewerkers. Hij biedt zijn excuses aan, maar verdedigt ook de vaardigheden van zijn team die zich hebben bekwaamd in wat hij noemt ‘de speciale werp-vaardigheden’.
Lesky geeft verder uitleg over het ‘werpen’, een term uit het supermarktjargon voor het scannen van de producten. Hij demonstreert hoe wat begint als een simpele overhandiging, door constante herhaling, kan transformeren in een efficiënte worp. “Een werptunnel creëren,” noemt hij het, wat aantoont dat snelheid en nauwkeurigheid hand in hand kunnen gaan in de wereld van het kassawerk.
Bekijk de onderstaande video waarin een kassamedewerker van Wal-Markt, niet Aldi, zijn indrukwekkende scansnelheid demonstreert. Hier worden ‘skills’ naar een geheel nieuw niveau getild.
Bekijk de video hier: