Een nieuwe prijsstelling: hoe diep moet de abonnee in de buidel tasten?
Vanaf 22 mei zal het maandabonnement van Viaplay opnieuw stijgen, dit keer met twee euro, waardoor het nieuwe maandtarief op 17,99 euro komt te liggen. Deze recente stijging komt kort nadat bekend werd dat Viaplay ook de komende vijf jaar de uitzendrechten voor de Formule 1 zal behouden. Deze deal, beschreven door De Telegraaf als een ’topdeal’, laat zien dat Viaplay vastberaden is om zijn positie in de markt te verstevigen, ook al betekent dit hogere kosten voor de consument.
Abonnees uiten hun frustratie: een storm van reacties
De aankondiging van de prijsverhoging heeft geleid tot een golf van kritiek van bestaande klanten. Op sociale media uiten gebruikers hun frustratie en teleurstelling, waarbij velen zich afvragen of het abonnement nog wel de moeite waard is. De timing en frequentie van deze prijsstijgingen roepen vragen op over de toekomstige strategie van Viaplay en of dit de loyaliteit van de klanten zal beïnvloeden.
Wat vind jij van deze aanhoudende prijsverhogingen door Viaplay? Laat het ons weten door een reactie op Facebook achter te laten.