De geruchten over André Hazes jr. en zijn onstuimige liefdesleven blijven zich opstapelen, maar wat nog meer stof doet opwaaien is het gedrag van Monique Westenberg. Terwijl hij keer op keer in opspraak komt vanwege affaires, lijkt zij opvallend kalm. Sommige showbizzvolgers vragen zich inmiddels hardop af of daar een praktische reden achter zit.
Geen verbazing meer bij het publiek
Waar mensen zich eerder nog afvroegen waarom Monique André telkens opnieuw lijkt te vergeven, overheerst nu vooral gelatenheid. De zanger wisselt geregeld van partner, maar zijn band met Monique blijft een constante. Zelfs nu zijn nieuwe liefde Noa Braaf in beeld is, lijkt Monique zich er niet aan te storen.
Volgens velen komt dat allang niet meer als een verrassing. Haar kalme houding roept nu vooral vragen op over haar motieven. Is het liefde, loyaliteit, of speelt er meer?
De rol van de miljoenenvilla
Story-journalist Nick Dijkman denkt daar wel een verklaring voor te hebben. Hij wijst op het financiële plaatje. “Ze is al een jaar of tien verbonden aan André Hazes en woont in een huis van een miljoen dat door hem is bekostigd,” zegt hij tegen De Nieuwe Revu. Volgens hem is het heel logisch dat Monique het gedrag van André tolereert, zolang haar wooncomfort behouden blijft.
De villa zou weleens de belangrijkste reden kunnen zijn dat Monique haar grenzen verlegt. “Daarom doet ze waarschijnlijk ook niet zo heel moeilijk over André en zijn uitspattingen en grillen,” aldus Nick.
Een kwestie van economische zekerheid
Monique is inmiddels 47 en volgens Nick zou ze haar situatie als de best haalbare optie kunnen zien. Zelfstandigheid lijkt voor haar niet de prioriteit. “Je kunt je afvragen of je dat moet willen als vrouw,” stelt hij kritisch. “Ga gewoon lekker voor je geld werken, zou je zeggen.”
Zijn toon laat weinig ruimte voor sympathie. Volgens hem is Monique iemand die liever haar levensstijl veiligstelt dan haar eigen weg kiest.
Kritiek op gebrek aan zelfstandigheid
Nick is duidelijk: hij vindt Monique niet bepaald inspirerend. “Het is een volstrekt oninteressante vrouw,” zegt hij zonder aarzeling. “Ik volg haar puur professioneel. Als ik geen showbizzverslaggever zou zijn, zou zij een van de eersten zijn die ik eruit zou knikkeren.”
Zijn frustratie lijkt vooral te liggen bij het feit dat Monique bekend is geworden zonder zelf iets te presteren. Dat ze haar bekendheid dankt aan haar relatie met een artiest, vindt hij kwalijk. “Ik heb niet veel respect en waardering voor mensen die bekend zijn omdat ze het bed hebben gedeeld met een artiest, en niet zelf hun eigen inkomsten genereren.”
Persoonlijke afstand groeit
Dat Nick haar vroeger wel eens sprak, maakt zijn woorden alleen maar opvallender. “Ik heb haar een paar keer gesproken, maar de laatste jaren niet meer. En dat zal na deze ode ook vast niet meer gebeuren,” voegt hij cynisch toe.
Zijn uitspraken bevestigen dat de persoonlijke en professionele afstand inmiddels definitief lijkt. Monique is in zijn ogen iemand die zich laat meevoeren in de schaduw van een bekende man, zonder zelf een eigen koers te varen.
Publiek blijft verdeeld
De publieke opinie over Monique blijft verdeeld. Sommigen bewonderen haar rust en loyaliteit, terwijl anderen zich afvragen waarom ze zichzelf blijft wegcijferen. De theorie dat het huis haar belangrijkste drijfveer is, zal daar weinig aan veranderen.
De vraag blijft hangen: is Monique Westenberg een vrouw die haar luxe verkiest boven eigenwaarde, of speelt er achter de schermen meer dan we kunnen zien?