Wat begon als een charmant verblijf aan een Tsjechisch meer, eindigt voor sommige gasten in een bittere teleurstelling. De bed and breakfast van Daniël, bekend van het programma B&B Vol Liefde, ligt zwaar onder vuur. Verschillende bezoekers uiten scherpe kritiek op de hygiëne, het eten en de algehele gastvrijheid van zijn hotel Hotel Kapitan in Seč. De verhalen over bedorven vlees, oud brood en een ongeïnteresseerde bediening stapelen zich op.
Daniël is 38 jaar en woont in het kleine plaatsje Seč, op ongeveer een uur rijden van Praag. Zijn hotel ligt idyllisch aan het water, wat het in eerste instantie aantrekkelijk maakt voor toeristen. Voor een bedrag van nog geen honderd euro per nacht verblijf je met vier personen in een appartement. Op papier lijkt dat een prima deal, zeker voor vakantiegangers met een klein budget.
Maagproblemen en matige service
Maar schijn bedriegt, blijkt uit meerdere recensies op Tripadvisor. Gasten beschrijven hun verblijf als allesbehalve aangenaam. “Ze serveren alleen maar fastfood en na twee dagen begon ik maagproblemen te krijgen,” schrijft een bezoeker. Ook de bediening krijgt ervan langs. “Er is een zeer onaangename en geïrriteerde barman of ober. Alles was een probleem voor hem. Hij zat de hele tijd met zijn telefoon achter de bar.”
Gedateerde kamers en klachten over geld
De klachten stoppen niet bij het eten. Ook de kamers worden stevig bekritiseerd. Bezoekers omschrijven ze als gedateerd, muf en niet goed onderhouden. Een van hen vertelt: “Tijdens ons verblijf hoorden we minstens tien keer dat de huur hoog is en dat het water duur is. Als gast interesseert mij dat niet. Ik ben daar om te ontspannen, niet om zijn financiële zorgen aan te horen.”
Bedorven vlees en ontbijt vol teleurstellingen
Meerdere gasten melden dat het ontbijt bestaat uit oud brood en nauwelijks verse producten. Het avondeten roept nog meer afschuw op. “Ronduit rampzalig,” zo vat een recensent het samen. “Alles zag eruit alsof het uit een blik hondenvoer kwam. Eén keer kregen we zelfs stinkend oud vlees.” De eetzaal zelf laat ook te wensen over. “De bediening was traag, onvriendelijk en leek liever ergens anders te willen zijn.”
Verval en stank
De klachten beperken zich niet alleen tot het eten. De sfeer in het hotel wordt als kil en oncomfortabel omschreven. Een andere gast zegt: “Ik kan de bezwaren van anderen alleen maar bevestigen en herhalen: kamers met apparatuur uit de tijd van het communisme en vooral mufheid en stank.” Het lijkt erop dat meerdere bezoekers zich misleid voelen door de mooie ligging en lage prijs.
Negatieve reviews blijven binnenstromen
Het beeld dat ontstaat uit tientallen online beoordelingen is consistent: goedkoop is in dit geval echt duurkoop. Klantenservice lijkt ver te zoeken, hygiëne wordt genegeerd en het eten is een bron van gezondheidsklachten. De combinatie van slechte service, matige kwaliteit en weinig gastvrijheid maakt dat veel gasten het hotel afraden.
Geen reactie van Daniël zelf
Tot op heden heeft Daniël zelf nog niet gereageerd op de groeiende stroom van klachten. Zijn deelname aan B&B Vol Liefde heeft hem onder de aandacht gebracht van een breed publiek, maar lijkt nu ook het vergrootglas op zijn bedrijf te zetten. Of hij de kritiek serieus neemt en actie gaat ondernemen, blijft voorlopig de vraag.