Ludo Bosman besloot tijdens zijn zakenreis in Berlijn, om wat contant geld op te nemen. Zijn keuze viel op een geldautomaat in de Zimmerstrasse, een beslissing die onverwachts een lange nasleep zou hebben. Nadat hij zijn pincode had ingevoerd en om 400 euro had gevraagd, opende de automaat zijn klep. Tot zijn verbazing echter, zonder ook maar een enkel biljet uit te spugen. De biljetten, zo leek het, zaten vast en na een kort moment sloot de klep zich weer, waarna de machine in een storingstoestand belandde.
Belofte zonder waarde
Ludo, vastberaden maar zonder succes, wachtte een halfuur in de hoop op een wonder dat niet kwam. Hij nam contact op met Euronet, de exploitant van de automaat, in de verwachting snel zijn geld terug te krijgen. Hoewel Euronet een dossier beloofde aan te maken, werd hem verteld dat hij zich tot zijn eigen bank moest wenden voor de teruggave van het geld. Ludo volgde deze raad op en voorzag zijn bank van alle benodigde informatie, inclusief foto’s van de betreffende geldautomaat.
Hoe het verder afliep, lees je op de volgende pagina.