Strijd tegen de bierkaai
Wat volgde was een teleurstellende ontdekking. De ATM-operator informeerde Ludo dat er geen kasverschil was geconstateerd bij de geldautomaat en dat hij daarom zijn geld niet terug zou krijgen. Ludo bleef achter met vele vragen. Was de controle wel uitgevoerd? Had een volgende klant misschien zijn geld ontvangen, of was er iets anders aan de hand? Ondanks zijn inspanningen en bewijsmateriaal bleef de bank volhouden dat er niets onregelmatigs was gebeurd. Ludo voelde zich machteloos en door de bank als leugenaar bestempeld, een bittere pil om te slikken.
Onverwachte wending door mediakracht
De zaak nam een onverwachte wending toen Het Nieuwsblad, een Belgische krant, zich over Ludo’s verhaal boog. De krant riep op tot een boycot van Euronet-automaten in het buitenland, wat plotseling de aandacht van het bedrijf trok. Het excuus van Euronet? Een onderbezette claimafdeling. Maar na een zogenaamde ‘dubbele controle’ werd er plotseling een overschot van 400 euro gevonden – een bedrag dat Ludo eerder zogenaamd niet kon claimen.
Gerechtigheid zegeviert
Dankzij de tussenkomst van de media en de aanhoudende druk van Ludo, kondigde Euronet aan dat het de afhandeling van de claim zou bevestigen en Ludo zijn geld zou terugkrijgen. Dit verhaal, dat begon met frustratie en wanhoop, eindigt met een overwinning voor de kleine man tegen de grote financiële instellingen. Het benadrukt de kracht van vastberadenheid en het belang van media-aandacht bij het bevechten van onrecht.
Heb jij dit ook wel eens meegemaakt? Laat het ons weten door een reactie op Facebook achter te laten.