Monique Westenberg lijkt ineens in sneltreinvaart haar eigen inkomen veilig te willen stellen. Terwijl de geruchten over André Hazes en zijn nieuwe liefde Noa aanzwellen, valt op hoe actief Monique zich ineens op Instagram stort. De promoties vliegen je om de oren. En dat roept vragen op: is de financiële steun vanuit André opgedroogd?
Nieuwe liefde, nieuwe koers
De relatie tussen André Hazes en Monique Westenberg is al langer verleden tijd. Toch was er altijd sprake van een soort balans: Monique woonde met hun zoontje in een villa van André en kreeg naar verluidt veel vergoed. Maar nu lijkt André zijn leven écht anders in te richten. Zo werd hij vorige week samen met zijn nieuwe vriendin Noa gespot tijdens een ontbijtje in Mijdrecht. Op de beelden, vastgelegd door weekblad Story, straalt het koppel. De titel van de foto liegt er niet om: “Eindelijk weer gelukkig!”
Volgens ingewijden uit de kring van André zou Noa zomaar eens ‘de ware’ kunnen zijn. “Mensen uit André’s omgeving fluisteren dat Noa weleens de ware voor hem kan zijn. Ze hebben hem in tijden niet zo happy gezien!”, schrijft Story. Dat klinkt als een definitieve breuk met Monique, na een jarenlange knipperlichtrelatie. Toch wil André het contact met Monique goed houden. Niet alleen vanwege hun zoon, maar ook uit dankbaarheid: “Monique was er tijdens de moeilijkste periode uit zijn leven altijd voor hem,” aldus Story. Al wordt dat een stuk ingewikkelder nu Noa haar mogelijk opvolgt als schoonmoeder.
De geldkraan dichtgedraaid?
Er wordt al langer gefluisterd dat Monique goed verzorgd werd door André. De villa waarin ze woont, is van hem. En volgens Rachel Hazes zou Monique vrijwel alles vergoed krijgen. Maar inmiddels groeit het vermoeden dat André de geldkraan langzaamaan aan het dichtdraaien is. En daar zijn aanwijzingen voor.
Wie Monique op Instagram volgt, ziet het gebeuren. Ze promoot ineens opvallend veel producten. Denk aan zomerhoedjes via Bol.com, drankjes met collageenpoeder van het merk Eclat, en andere lifestyle-items. Uit haar laatste vijf posts zijn er drie pure reclame-uitingen. Het lijkt erop dat ze volop inzet op influencerinkomsten.
Geen Tikkies meer?
De opmars van gesponsorde content op Monique’s kanaal is niet toevallig. Waar ze eerder vooral persoonlijke updates of moeder-zoonmomenten deelde, draait het nu om kortingscodes, samenwerkingen en promoties. Je krijgt de indruk dat ze haar financiële zelfstandigheid serieus aan het opbouwen is. Dat zou nodig kunnen zijn als André inderdaad een streep trekt door de royale bijdragen van vroeger.
Het blijft onduidelijk of Monique nog Tikkies stuurt voor schoolspullen, uitjes of huishoudelijke kosten. Maar de toon van haar Instagram laat weinig aan de verbeelding over: ze is bezig met ‘haar eigen ding’. Voor veel volgers is dat nieuw terrein. Monique werd lang gezien als iemand die rust en stabiliteit zocht, maar nu lijkt ze ineens in de ondernemersmodus te staan. Dat roept natuurlijk vragen op.
Een nieuwe rol in de spotlights
Monique weet hoe de media werken. Ze kiest bewust wat ze deelt, en dat geldt ook voor haar samenwerkingen. Toch is het contrast groot met enkele maanden geleden, toen haar posts nog draaiden om liefde, opvoeding en zelfontwikkeling. Nu is het zakelijk. Met een nieuwe dynamiek in het leven van André lijkt ook Monique haar positie opnieuw te definiëren.
Of de nieuwe relatie van André serieus is, zal de tijd uitwijzen. Maar de timing van Monique’s plotselinge online werkdrift lijkt op z’n minst opvallend. De balans tussen privé en openbaar leven verschuift, net als de rollen binnen deze bekende familie.
Wat betekent dit voor Monique?
Als de geldkraan écht wordt dichtgedraaid, dan staat Monique voor een nieuwe uitdaging. Ze moet zichzelf opnieuw uitvinden, niet als de vrouw van, maar als zelfstandige moeder en influencer. Misschien is dat precies wat ze nodig heeft. Misschien heeft ze dit zelfs al veel eerder gewild, maar gaf de situatie met André daar nooit ruimte voor.
Of ze daar gelukkig van wordt, is moeilijk te zeggen. Maar één ding is zeker: stilzitten doet ze niet. De likes en samenwerkingen nemen toe, en Monique lijkt een duidelijk doel voor ogen te hebben. Haar online aanwezigheid is veranderd. Ze profileert zich meer als merk dan als ex.