Yvonne Coldeweijer’s zakelijke droom kent een ruw ontwaken
Geïnspireerd door de glitter en glamour van “Sex and the City”, waagde Yvonne Coldeweijer zich aan een onderneming die in Nederland nog onbekend terrein was: het verhuren van luxe designertassen. Met een flinke dosis enthousiasme en een banklening van 25.000 euro in haar zak, begon ze haar avontuur, overtuigd van haar succes. Chanel, Hermès en YSL: de crème de la crème van designertassen werd aangeschaft, klaar om de Nederlandse markt te veroveren.
De realiteit slaat hard toe
Aanvankelijk leek Coldeweijer’s onderneming een schot in de roos. Media-aandacht en positieve feedback stroomden binnen. De teleurstelling kwam echter snel toen een verhuurde ketting van 1.000 euro beschadigd en door midden gebroken terugkeerde. Met het vertrouwen in een dekkende verzekering, stond Coldeweijer voor een onaangename verrassing: de bezorgdienst dekte de schade niet, waardoor ze met lege handen stond.
Lees verder op de volgende pagina!